مطالعه مقایسه ای تکریم نفس در آثار استاندال و موریس بارس
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اصفهان
- نویسنده مهتا امامت جمعه
- استاد راهنما مژگان مهدوی زاده زهره جوزدانی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1389
چکیده
نویسنده حتی اگر از شخصیتهای تخیلی در نوشته های خود استفاده کند، باز هم در پی جستجوی خود درلابلای چندین ساختار است که شخصیت گم شده خود را بر اساس تخیل، پستی و بلندیهای زندگی و حوادث سازگار جامعه کمابیش در آنها می یابد. از جمله کسانی که در نوشته هایش در مورد خود شرح داده است، فیلیپ لوژون است که از نوع نوشتار شرح حال خود نویسی استفاده کرده است. این نوع نوشتار بر روی نویسندگان مختلف در دوران مختلف تاثیرگذاشته است از جمله استاندال در قرن نوزدهم و موریس بارس در قرن بیستم. هدف اصلی این پایان نامه بررسی تکریم نفس از نوع خود ستایی در آثار استاندال و بارس، تجزیه و تحلیل آثارشان و هم چنین عکس العمل دیگر نویسندگان در برابر آنها است. برای استاندال صحبت کردن از من شخصی با نوعی خوشبختی همراه است که در همه آثارش قابل ملاحظه بوده و او را به نوعی بررسی و تحلیل وجدان شخصی می رساند. برای بارس صحبت کردن از خود در نوشته ها نوعی شورش انسانی است که به انسان کمک می کند در پی شناخت و تحسین خود، شخصیتش را به ارتقاء برساند، همان چیزی که بیانگر تضادهای بین هویت شخصی و هویت جمعی است. با بررسی تاریخچه رشد من شخصی در ادبیات فرانسه و هم چنین توضیحاتی در مورد نوع نوشتار شرح حال خود نویسی که پایه و اساس این نوع نوشتار است موضوع را مورد مطالعه قرار خواهیم داد. تجزیه و تحلیل آثار شرح حال خود نویسی استاندال و موریس بارس و مقایسه عقاید این دو نویسنده در مورد این نوع نوشتار بخش دیگری از موضوع تحقیق می باشد.
منابع مشابه
مقایسه تأثیر وضعیت طاق باز و دمر بر وضعیت تنفسی نوزادان نارس مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد تحت درمان با پروتکل Insure
کچ ی هد پ ی ش مز ی هن ه و فد : ساسا د مردنس رد نامرد ي سفنت سرتس ي ظنت نادازون داح ي سکا لدابت م ي و نژ د ي سکا ي د هدوب نبرک تسا طسوت هک کبس اـه ي ناـمرد ي فلتخم ي هلمجزا لکتورپ INSURE ماجنا م ي دوش ا اذل . ي هعلاطم ن فدهاب اقم ي هس عضو ي ت اه ي ندب ي عضو رب رمد و زاب قاط ي سفنت ت ي هـب لاتـبم سراـن نادازون ردنس د م ي سفنت سرتس ي لکتورپ اب نامرد تحت داح INSURE ماجنا درگ ...
متن کاملمطالعه ی مقایسه ای سلامت روانی و عزت نفس دانشجویان جدید الورود با دانشجویان سال آخر
پژوهش حاضر با هدف مقایسه ی سلامت روانی و عزت نفس دانشجویان جدید الورود و سال آخر دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد، به روش توصیفی- تحلیلی انجام شد. جامعه ی آماری شامل کلیه ی دانشجـویان ورودی سال های 86 و 88 به تعداد 2302 نفر بوده که نمونهها با استفاده از فرمول کوکران، به روش نمونه گیری تصادفی طبقهای، از بین ورودی های سال 86 (69 زن و 206 مرد) و سال 88 (74 زن و 224 مرد) گزینش شدند. برای جمع آوری اط...
متن کاملمطالعه ی مقایسه ای سلامت روانی و عزت نفس دانشجویان جدید الورود با دانشجویان سال آخر
پژوهش حاضر با هدف مقایسه ی سلامت روانی و عزت نفس دانشجویان جدید الورود و سال آخر دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد، به روش توصیفی- تحلیلی انجام شد. جامعه ی آماری شامل کلیه ی دانشجـویان ورودی سال های 86 و 88 به تعداد 2302 نفر بوده که نمونهها با استفاده از فرمول کوکران، به روش نمونه گیری تصادفی طبقهای، از بین ورودی های سال 86 (69 زن و 206 مرد) و سال 88 (74 زن و 224 مرد) گزینش شدند. برای جمع آوری اط...
متن کاملموسیقی بارس
بی شک، بارس یکی از بزرگترین و برجسته ترین نویسندگان آشنا به آهنگ کلام در فرانسه به شمار میرود. آثار ادبی وی در مجموع از مقام و اهمیت موسیقی حکایت میکنند، البته ارزشی که چندان با خود موسیقی مطابق نیست. به عبارت دیگر، با وجود این که به گفتة بارس، وی چندان با فن موسیقی آشنایی ندارد، اما در نثر او اصولی چون تعادل، هماهنگی و شور و حرکت، همانند موسیقی، موج میزند. بهعلاوه، ارجاعات و اشارههای بی...
متن کاملزیباییشناسی مستند انعکاسی با تاکید بر آثار ارول موریس
سینمای مستند همواره بر پایهی رابطهی مستقیم میان واقعیت و تصویر عکاسانه از جهان بیرونی، تولیدات خود را متمایز از سینمای داستانی عرضه کرده است. این رابطه در فلسفهی هنر معاصر مورد تردید قرار گرفته است. به گونهای که در چند دههی اخیر فیلمهای مستندی ساخته شدهاند که توانستهاند با به چالش کشیدن زیباییشناسی واقعگرایانهی سینمای مستند، تأکید بر اهمیت هویت و تفسیر مستندساز از واقعیت و بهکارگیری ...
متن کاملاز خواندن تا گفتگومندی: بودلریسم در آثار بارس
le concept de l’intertextualité se présente comme une intersection possible de deux faisceaux textuels, dans ce présent article celui de baudelaire et barrès, pour montrer comment les échos intertextuels baudelairiens sont des éléments structurants des textes barrésiens. les références au poète se distinguent parmi les ouvrages publiés du disciple selon des modes d’intégration bien visibles ou ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اصفهان
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023